måndag 25 januari 2010

Jag börjar bli trött....


Jag inser faktiskt att jag börjar bli en riktig gammal grinig gubbe. Mer och mer konservativ, framför allt med insikten att jag tycker att ingenting är bra. Satte precis på TV'n här och inser att Guldbaggegalan är igång. Varför visar de detta? Det är ju aldrig någon direktsändning från Volvo Personvagnars personalfester.

Alltså det känns så meningsöst att ha en gala runt på sin höjd 20-talet filmer som gjordes förra året. Det är alltså mer eller mindre en personalfest för filmarbetare. Det får till och med Fotbolls- och Idrottsgalorna att framstå som oerhört viktiga. För att det ska vara ok med en gala så måste det finnas ett utbud, så slå ihop kristallen och guldbaggegalorna så kanske det liknar nånting. Men som det känns nu kan vem som helst betämma sig för att ha en gala och TV sänder det utan att tänka efter.

Förresten, jag ångrar mig direkt, Fotbollsgalan och Idrottsgalan har inget existensberättigande heller...

2 kommentarer:

Barasara sa...

Haha. Idrottsgalor håller jag med om. Vad är dealen? De har ju redan tävlat. Vann de så vann de. Behöver de då vinna igen? Vann de inte, ska de då vinna? Ppfft...

När det kommer till filmgalan jag kan tycka hela uppdelningen kvinnligt/manligt känns mossigt. Inom fysiska tävlingar kan jag förstå vitsen. Men här? Kör samma och dela istället in bästa rollprestation drama/komedi/action/musikal. Typ.

hoodoo sa...

Jag tror att det fortfarande är uppdelat i manligt/kvinnligt så man får en kung och drottning av galan. Annars håller jag med, det finns ju liksom inget som gör att uppdelningen är motiverad.