onsdag 13 januari 2010

Charlestown Chiefs!!!

Ibland är det rätt fantastiskt hur hjärnans trådar fungerar. Man börjar i en ände, för att sedan steg för steg hamna nån helt annanstans än man startade. Min tråd börjar i gårdagens blogginlägg. Som jag sa hade ju filmen Freaks (som jag inte sett än men tankat hem :-)) inspirerat Ramones till låten Pinhead. Från detta kom jag på att det finns ett band som låter som Ramones, men inte spelar bara covers, utan mest egna låtar. Detta band från Kanada heter Hanson Brothers, och detta gruppnamn är ett av de coolaste jag nånsin hört.:-)

Varför? Jo, det är ju taget efter de galna bröderna som bara vill slåss i den klassiska filmen Slapshot från 1977. Visst, Paul Newman har huvudrollen, men det är dessa glasögonprydda bröder man minns mest.



Alltså man går från Freaks till Slapshot i tre fyra led, inte ett skit har de gemensamt förutom att jag ska ha hem Slapshot också och se dem i helgen bägge två. :-)

Inga kommentarer: