onsdag 18 november 2009

Jag vill ha ryggen fri, eller hur var det?


Så där ja, då var det dags för årets ryggskott... Tog mig ungefär 30 minuter att kravla ur sängen i morse, som tur var var jag inte lika nödig som jag brukar vara.
Me jag har en känsla av att det var tur att jag gick hem tidigt från jobbet igår, annars hade det säkert varit värre.

Så det blir till att leta rätt på liggunderlaget och ligga på golvet och kika på tv ett par dagar. Började kolla på Cougar Town igår, det är Courtney Cox' nya serie. Verkar ganska lovande, även om det inte känns direkt trovärdigt att hon skulle vara oattraktiv. Har bara sett två avsnitt än så länge, men fortsätter det som det börjat så är det sevärt.

En gammal hjälte får stå för dagens låt, den gamle New York Dolls-sångaren David Johansen. På soloplattorna han släppte efter att Dolls splittrats hördes ganska väl hur mycket han präglats av 60-tals soul. Melody är en låt som borde blivit en riktig hit, tyvärr försvann den bara. David Johansen - Melody.

För övrigt är ju Dolls återförenade, så gott det går, de är ju bara David och Syl Sylvain kvar i livet numera. De övriga tre har ju droger och sjukdomar sett till att de gått ur tiden.

1 kommentar:

Unknown sa...

Riktigt bra låt. Jag blev sugen på David Johansen på jobbet idag, men kom inte åt spotify datorn då, bestämde då att det skulle få bli dagens låt men nu fick jag begäret stillat av dig, så jag kan vänta ett par dar.