söndag 22 november 2009

Jag höll mig tills nu...


Sådär, nu har julen inletts. Adventsljusstakarna är uppe, och telefonen laddad med all väsentlig julmusik. Jag har lyssnat på Spectors julskva för första gången.

Musik fram til jul kommer givetvis att präglas av julmusik, och min favorit alla kategorier numera är ju Spectors gamla favorit Darlene Love. Låten är skriven av Silvio Dante (ni som sett The Sopranos förstår, ni andra får googla). Hon kompas dessutom av Springsteen's E Street Band. Låten är från Home Alone 2 (tror jag det är), men det gör inte låten sämre för det.

Frågan är vad det är med klockor i musik som alltid får mig at smälta, något är det iaf.

Darlene Love - All Alone On Christmas

3 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Underbart! Nu blev det faktiskt riktigt mycket julkänslor, får se till att lyssna på den ofta framöver. Fast jag får varva med busungarna oxå...
kram syster yster

sickan sa...

men det var då själva f. kunde du inte hålla dig en ynka vecka till? nu har du liksom öppnat dörren....det är väl dags att gå upp på rummet en smal trappa upp och hämta ner lysena...åka till coop o köpa glögg och peppisar, sticka in kontakten i väggen och låta grannarna konstatera att man slutligen blivit galen.

hoodoo sa...

Jag har alltid satt upp dem en vecka innan första advent, så det var egentligen bara frågan om jag skulle uthärda mörkret.

Grannarna har hängt på här också, fyra ljusstakar och stjärnor var uppe när jag kom hem. :-)